Jestem BIO

 

 

 

Czy wiesz, że...?

 

Tak samo jak żywność, bardzo ważna dla naszego zdrowia jest dobrej jakości woda. Powinna ona być czysta, miękka o odpowiedniej strukturze i najlepiej nieprzegotowana.

Jest kilka metod na pozyskanie dobrej, czystej wody do picia w warunkach domowych. Prostym sposobem polepszenia kranówki jest nalanie jej do otwartego naczynia i postawienie na kilka godzin, aby odparował chlor. Aby wodzie przywrócić naturalną strukturę tzw. heksagonalną należy ją zamrozić najlepiej na mrozie,
a następnie rozmrozić w temperaturze pokojowej.

 

 

Przechowując warzywa w szczelnych plastikowych opakowaniach pozbawiamy je   dostępu do tlenu,

co w efekcie przyspiesza przekształcanie się znajdujących w nich azotanów w szkodliwe azotyny.

Azotany to związki chemiczne znajdujące się w warzywach o stosunkowo małej toksyczności dla ludzi, ale w organizmie ulegają one przemianie do bardzo niebezpiecznych azotynów.

W związku z dużą podatnością azotanów do rozpuszczania się w wodzie, należy bardzo dokładnie myć warzywa przed ich spożyciem.

 

Bezruch jest równie ważny dla zdrowia organizmu jak jego ruch, który

powinien być niezbyt intensywny, regularny, oddziałujący na całe nasze ciało.

Dobrymi przykładami takiego ruchu są: spacery w tym z kijkami, pływanie, jazda na nartach biegowych oraz odpowiednia gimnastyka.

Do właściwego bezruchu możemy zaliczyć leżenie na kocu na łonie natury.

Podobnie rzecz się ma z odpowiednimi proporcjami aktywności i jej braku, w tym aktywności umysłowej. Trzeba dodać że współcześnie to raczej bezruch jest dominujący a np. siedzący tryb życia skutkuje nienaturalnym wielogodzinnym obciążeniem kręgosłupa. Dlatego w takich przypadkach powinno się uprawiać gimnastykę odciążającą i wzmacniającą kręgosłup. Bardzo dobrą formą gimnastyki jest pilates łączący w sobie nowoczesną wiedzę fizjoterapeutyczną, jogę i statyczne formy baletu.

 

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© Polska Izba Żywności Ekologicznej